5 motive pentru care relația cu mass-media este importantă

Îmi place să am o bună relație cu mass-media și comunic ușor cu jurnaliștii poate și pentru că presa este locul în care m-am format ca profesionist. Cred că este un avantaj să ai experiența celeilalte tabere, să-i înțelegi gândirea și să îi oferi răspunsul la întrebarea pe care nici nu mai este nevoie să o rostească. Da, un bun PR are nevoie de o bună relație cu presa aceea iscoditoare, uneori obraznică, alteori cooperantă, dar întotdeauna dornică să scrie un articol bun, care să facă sute de mii de vizualizări pe net.

Care era întrebarea? Da, să enumăr cinci motive pentru care relația cu mass-media este importantă. Cu riscul de a mă repeta, o iau pe calea bătătorită de predecesorii mei.

Colaborarea mutuală. Specialistul în comunicare și jurnalistul își doresc să colaboreze pentru a-și atinge fiecare scopul. O relație se bazează pe încredere. Nu spun că trebuie să îi împărtășești jurnalistului cele mai arzătoare noutăți ale clientului tău de la prima întâlnire. Dar privind înapoi, îmi aduc aminte că am avut destule întâlniri ca jurnalist cu cei pe care voiam să îi „storc” de informații, și care nu se finalizau neapărat cu scrierea unui articol. Erau întâlniri de tatonare, de cunoaștere a limitelor.

Interesul public. Atât jurnalistul, cât și specialistul în comunicare, servesc interesul public. Informațiile comunicate de PR și preluate de jurnalist trebuie să fie corecte și utile.

Credibilitatea. Mă refer la credibilitatea specialistului în comunicare. O relație bună îți conferă și credibilitate, iar dacă ești credibil, jurnalistul are încredere în ce îi spui și îi trimiți.

Evitarea crizelor de comunicare. Prin definiție, relația dintre cei doi este una conflictuală. Pe de-o parte, jurnalistul acuză lipsa de transparență, pe de altă parte PR-ul acuză distorsionarea informației comunicate către presă.

Eficiența. În situații de criză, timpul este resursa cea mai prețioasă. O bună relație cu clientul și cu presa îți permite să rezolvi eficient un conflict.