Domnul Stănescu era un reputat cardiolog, respectat de confrați, cu peste 25 de ani de experiență și un număr impresionant de pacienți consultați. Într-o bună zi, medicul a avut ghinionul să-i moară un pacient celebru, un obișnuit al talkshow-urilor tv, subiect cvasipermanent al ziarelor de cancan.
Ghinion, pentru că pur și simplu îi sunase ceasul să se ducă pe lumea cealaltă, deci eroarea medicală a fost exclusă din start. Presa atât a așteptat. Domnul doctor Stănescu, reputat cardiolog, a intrat în malaxorul jurnaliștilor, care l-au tăvălit prin toată cerneala, ponegrindu-l și acuzându-l de moartea VIP-ului. Din medic respectat, domnul Stănescu ajunsese un biet purtător de stetoscop. Reputația sa se dusese pe apa sâmbetei. Reputația? Pe scurt, ceea ce spuneau alții despre el și serviciile lui.
Cam așa este și cu reputația unei companii. Și cel mai rău doare când o pierzi. De aceea, este foarte important să o construiești, să investești în ea și să o păzești, iar pentru aceasta este nevoie în primul rând de comunicare. Cu alte cuvinte, comunici către grupurile țintă după o strategie clară.
Cum o faci? Promovezi sau spui cine ești? Aș merge către inima clientului, apoi aș căuta cea mai eficientă cale de a spune ce vreau să comunic.
Dar buna reputație, căci despre ea vorbim, înseamnă și să faci lucruri pozitive și să le comunici. Și este ajutată din plin de loialitatea clienților mulțumiți, care întotdeauna se vor întoarce și poate vor aduce cu ei noi potențiali clienți.
Buna reputație ți-o păzești și dacă știi să gestionezi recenziile online, care pot face mult rău dacă sunt lăsate să se rostogolească în Social Media.
În loc de concluzie. Recent, un client ar fi putut avea probleme de reputație din cauza unor păreri liber exprimate de niște cetățeni pe un site din străinătate. Din motive care îmi scapă, un jurnalist de la un site îndoielnic din România a găsit de cuviință să scrie un articol inspirat de aceste recenzii, făcând din particular general și încălcând o regulă de bază a jurnalismului.