Employer Branding și cum se traduce în business-ul tău

Secolul vitezei și al inovațiilor tehnologice a influențat în mod direct valorile și viziunile oamenilor, schimbându-le abordarea atât privind modul în care trăiesc, cât și privind modul în care lucrează și relaționează.

Dacă extrapolăm influența progresului tehnologic și a inovației strict asupra unei companii, observăm o majoră schimbare de paradigmă. Angajații au trecut de idea și nevoia de a munci pentru a-și asigura un anume mod de a trăi, adică de a avea suficienți bani cât să se mențină într-o zonă de confort, la a munci pentru a-și asigura o motivație de rang superior referitoare la nevoia și dorința de a munci pentru a fi fericiți cu lucrurile pe care știu și pot să le facă. Cu alte cuvinte, angajații au trecut de la cerință de siguranță și securitate la locul de muncă, la nevoia de stimă și recunoaștere în organizație.

Angajatorii au trebuit să reacționeze la această schimbare de paradigmă și să facă, la rândul lor, un transfer de abordare, implicare și resurse, astfel încât să fie cât mai aproape de inimile angajaților și ale candidaților sau prospecților. În acest sens, ei au observat că, în contextul unei societăți deschise și profund marcate de inovație, angajații au sărit peste un pas foarte important în grila motivațiilor și anume nevoia de apartenență la un anumit grup sau o organizație. Astfel, pentru a asigura o continuitate a culturii organizaționale și a asigura un fir logic al acestei evoluții, angajatorii au ales să adreseze, printr-o strategie specifică, această nevoie de apartenență. Mecanismul pe care îl implică această strategie poartă numele de employer branding.

Cum funcționează employer brandingul?

În primul rând creează un diferențiator de imagine, ceva care spune despre compania ta mai mult decât despre concurență. Un diferențiator care își are rădăcinile în date și analize concrete. Mai mult, având în vedere amploarea și viteza cu care se propagă mesajele în era modernă, este la fel de important ca și modul de comunicare a diferențiatorului să fie personalizat și adaptat fiecărui canal și fiecărui public în parte.

Cum ajută employer brandingul business tău?

Employer brandingul generează în final o cifră de afaceri și profituri mai mari pentru că ajută la creșterea ratei de retenție a angajaților; îmbunătățește comunicarea și relaționarea în interiorul companiei; îmbunătățește reputația organizației și imaginea ei în mediul intern dar și în cel extern – prin intermediul proiecției pe care angajații o vor transpune în cercurile externe de parteneri, furnizori, potențiali viitori angajați, dar și prieteni sau familie; crește calitatea celor care aplică pentru joburile deschise în companie; crește gradul de acceptare a noilor angajați și transformă cultura organizațională în cel mai important argument pentru atragerea noilor talente, putând să devanseze chiar și pachetul salarial.

Astfel, un brand de angajator transparent și care se diferențiază de competiție a devenit noul trend pentru companiile care vor să-și mențină motivați angajații, să atragă cele mai bune talente, să se bucure de o reputație bună și de rezultate de business excelente.