O strategie de comunicare este esențială pentru atingerea obiectivelor organizaționale. Fără planuri de presă sau PR elaborate cu atenție, strategii digitale și planuri de marketing, activitățile de comunicare riscă să irosească timp și investiții.
Cum poţiidentificastrategiacâştigătoare?
Strategia fără tactică este cea mai lentă cale către victorie.
Tactica fără strategie este zgomotul dinaintea înfrângerii.”
– Sun Tzu
Ce este strategia de comunicare?
Strategia de comunicare, din perspectiva marketingului și PR, este modul în care afacerea dvs. intenționează să transmită un anumit mesaj consumatorului țintă prin diferite medii.
Mesaj – ceea ce vrei să spui
Public – cu cine vorbești
Medii – pe ce canale comunici
Pentru ca strategia de comunicare de marketing să aibă succes, toate cele trei elemente trebuie să se completeze reciproc.
Este recomandat ca toate promoțiile, strategiile de branding, publicitate și vânzări să fie consecvente pentru consumatori, ceea ce impune departamentelor organizației să lucreze împreună.
Informaţiile necesare
Cunoaştereaşiînţelegerea:
În funcție de aceste informații, dezvoltăm fiecare dintre următoarele elemente ale strategiei de comunicare și ale planului de acțiune: