Te-ai opera singur de apendicită?

E faza aia ultima din Casablanca în care personajul interpretat de Charles Boyer se îndepărtează în ceaţa aeroportului împreună cu jandarmul şi spune „I sinc zis dă bighining ovă biutiful frenşip” – English ain’t my strong point.

Subiectul e altul, dar am citit că ai nevoie de o introducere memorabilă când scr… (sondaj scurt: cu i sau ii?) despre chestii serioase precum relaţia cu presa, media, publicaţiile, Babilonul online, ca să fim mai exacţi.

Serios, mass media este un Babilon, în care singura regulă este că nu se mai aplică nicio regulă. Plus că mediul online face ca viteza de propagare a oricărei informaţii să fie halucinant de mare.

Ştirile negative au o rată de propagare de trei-patru ori mai mare decât alea pozitive sau prin care anunţi că situaţia a fost remediată şi asta am stabilit-o noi, în baza experienţei profesionale, nu cercetătorii britanici.

Adică dacă o instituţie dă vreun comunicat că te-a prins cu ceva, pregăteşte-te pentru o posibilă răspândire mai ceva ca incendiile din Australia. Nu te întreabă nimeni nimic, toţi iau cu copy-paste informaţia şi o dau mai departe. E epidemie. Şi se transformă, primeşte mutaţii stilistice de tip „Șocant” şi „Uluitor, dar…” de ajunge la nivel de alertă apocaliptică.

De aceea, dacă vrei să dezvolţi o relaţie cu presa, media, bloguri, în general, lume care face bani din scris, mai bine ia-ne pe noi de intermediari. Ştim că toată lumea spune că agenţiile sunt aşa şi pe dincolo, dar serios, e ca şi cum ai încerca să te operezi singur de apendicită. Noi ştim un singur caz de succes – un medic aflat în Antarctica într-o misiune de explorare, care s-a operat singur de apendicită, având instrumentarul, cunoştinţele şi abilităţile necesare.

Noi am dezvoltat un principiu sănătos pentru toţi clienţii noştri, care până acum a avut succes 100% pentru cei ce l-au aplicat.

Dar ca să putem să dezvoltăm, trebuie să putem şi noi să ne spunem, unii altora, aşa ca tipul din Casablanca: „Va fi începutul unei frumoase pietenii”.